Monday, June 1, 2015

原住民/土著/aboriginal & 小苹果

Morning breakfast NLwE near office...

Fetched Xjie from shool extra tuisen....Rojak x2 experienced...XJun(All right.....)

MyFM89.3-10:30am 原住民/土著/aboriginal/Orang Asli
Orang Asli (lit. "original people", "natural people" or "aboriginal people" inMalay) are the indigenous people of Peninsular Malaysia. Officially, there are 18 Orang Asli tribes, categorised under three main groups according to their different languages and customs:
  • Semang (or Negrito), generally confined to the northern portion of the peninsula
  • Senoi, residing in the central region
  • Proto-Malay (or Aboriginal Malay), in the southern region.
The Semang and Senoi groups, being Austroasiatic-speaking, are the autochthonous peoples of the Malay Peninsula. The Proto-Malays, who speakAustronesian languages, migrated to the area between 2500 and 1500 BC.
There is an Orang Asli museum at Gombak, about 25 km north of Kuala Lumpur.

Orang Asli - Malaysia's Native Aboriginal People


Published on Apr 26, 2013
Photos and videos from our visit to a native aboriginal tribe of the Orang Asli people - both a Muslim and Christian village located in Happy Valley. Singing, games, and more!

小苹果 videos (SLL) for Cameron Highland trip..

筷子兄弟-小苹果 MV

小苹果(筷子兄弟演唱歌曲)
《小苹果》是“筷子兄弟”(肖央王太利)、屈菁菁主演的电影《老男孩之猛龙过江 的宣传曲,由王太利作词作曲 ,2014年5月3日发布 ,韩国演员裴涩琪友情出演MV 
北京时间2014年11月24日,《小苹果》斩获全美音乐大奖(AMA)“年度国际最佳流行音乐奖"。2014年12月3日,获得Mnet亚洲音乐大奖(MAMA)“中国最受欢迎歌曲奖”。


歌名:小蘋果
演唱:筷子兄弟
作曲:王太利
填詞:王太利
專輯:小蘋果(老男孩猛龍過江 宣傳曲)

我種下一顆種子 終於長出了果實
今天是個偉大日子
摘下星星送給你 拽下月亮送給你
讓太陽每天為你升起
變成蠟燭燃燒自己 只為照亮你
把我一切都獻給你 只要你歡喜
你讓我每個明天都 變得有意義
生命雖短愛你永遠 不離不棄

你是我的小呀小蘋果兒
怎麼愛你都不嫌多
紅紅的小臉兒溫暖我的心窩
點亮我生命的火 火火火火火
你是我的小呀小蘋果兒
就像天邊最美的雲朵
春天又來到了花開滿山坡
種下希望就會收穫

從不覺得你討厭 你的一切都喜歡
有你的每天都新鮮
有你陽光更燦爛 有你黑夜不黑暗
你是白雲我是藍天
春天和你漫步在盛開的 花叢間
夏天夜晚陪你一起看 星星眨眼
秋天黃昏與你徜徉在 金色麥田
冬天雪花飛舞有你 更加溫暖

你是我的小呀小蘋果兒
怎麼愛你都不嫌多
紅紅的小臉兒溫暖我的心窩
點亮我生命的火 火火火火火
你是我的小呀小蘋果兒
就像天邊最美的雲朵
春天又來到了花開滿山坡
種下希望就會收穫

你是我的小呀小蘋果兒
怎麼愛你都不嫌多
紅紅的小臉兒溫暖我的心窩
點亮我生命的火 火火火火火
你是我的小呀小蘋果兒
就像天邊最美的雲朵
春天又來到了花開滿山坡
種下希望就會收穫

R-Store keeping & checking.....the sound problem.....table fan spoilt, 2 lighting contact poor condition but still ok...add an used extention socket....check lighting for M-bathroom.(extension socket & light fro temparaly used...

Water tap replacement at cooking area......

Ahim again never turnup for fridge repair..?

Dinner at home....
Office-mouse experienced &  小苹果 continues...
11pm-12:30am YIKI- 神雕侠侣 The Roman of  Condor Heroes (43-44) - sll





No comments:

Post a Comment